lunes, 24 de febrero de 2020

24/02/2020

Hola! Com esteu?

Avui en classe el mestre ens ha recomanat un llibre per a preparar-nos l'examen d'aquesta assignatura: "Proposta constructivista per a aprendre a llegir i a escriure" Ana Teberosky (Ed. Vicens Vives). 

Per a l'exposició del dimecres l'exposarà una persona a l'atzar del meu grup.

Decrets/lleis/documents importants: LOMCE, Decret 4/2008, ROF gva 2019, Decret 88/2017 curriculum, Decret 108/2014

Per altra banda, hem vist com funciona la normativa del PLC (Projecte Lingüístic de Centre) (pàgina 4) i tot el plà d'ensenyament i ús vehicular de les llengües i el plà de normalització lingüística del centre regida per diversos àmbits que ens serveixen, sense incloure l'OVIC que és el plà que únicament els pertoca a aquells que seràn directors/es del centre escolar.

Una altra cosa important, és que cada nivell educatiu d'educació infantil ha de sumar un total de 1275 minuts (=21 h i 15 min) setmanals, amb les condicions següents:
- Valencià. 25% mínim
- Castellà. 25% mínim
- Anglès. 15% mínim

Quant al Decret 88 del curriculum, aquest indica les hores exactes que un cap d'estudis d'un centre ha de tenir en compte per a dividir les hores setmanals de les assignatures de cada curs, i a excepció d'algunes assignatures/àrees, el valencià i el castellà han de tenir les mateixes hores equitativament.

Ah! I hem fet una espècie d'exàmen tipus test amb tot el que hem donat fins ara. Alguna de les coses que ens ha preguntat són:
  • L'autor de la teoria de la competencia linguistica subjacent... és jim cummins)
  • Definim la L1 com aquella llengua que ordena i estructura el pensament i el seu aprenentatge que obeix a motivacions profundes...
  • Plurilingüisme i multilingüisme no són la mateixa cosa
  • Els contextos multilingües i multiculturals poden ser deguts a  la colonitzacio, emigracio i propia composicio lingüística i cultural d'un territori
  • L'escola no ha d'educar en la seua llengua materna
  • un model d'ensenyament bilingüe que tendix a eliminar la llengua mes feble s'anomena  submersiu i substractiu
  • Un model bilingüe que vol potenciar L1 minoritaria i mantindre la L2 majoritaria és de doble direcció
  • Capacitat de comprendre i produir textos escrits i orals literacitat i alfabetisme funcional
  • Noam Chomsky
  • Competencia lingüística subjacent
  • J.Cummins  (llindar del desenvolupament cognitiu)
  • Hipòtesi del triple magatzem de Paradis (llibre: Vicent Pascual pàgina 30)
  • Disposició legal que regula el nostre
  • Fishman (model escolar)
  • Decret 37/2008
  • Etapes de l'adquisició de la L2
  • TILC (definició)
  • TIL (és el resultat de 3 processos i definició)
  • Enfocament a l'hora d'ensenyar una llengua: comunicatiu, el comunicatiu, enfocament comunicatiu
  • Activitats que es proposen per a assimilar certes nocions dins d'un projecte o centre d'interés, durant un temps i en un espai determinats: tallers
  • Definició de: Racó, Rutina, Projecte i Taller
  • Avantatges de ser bilingüe
En fí, pense que ja vos he donat prou la "xapa", ens vegem el pròxim dia!

Fins prompte!

No hay comentarios:

Publicar un comentario