10/02/2020
Hola, què tal?
Avui hem dedicat el principi de la classe als dubtes que tenim de moment de l'assignatura. I mireu quin esquema hem fet a classe sobre els programes lingüístics presents en l'actualitat:
PEV ---- PPEV --- PEPLI
PIP ---- PPEV --- PEPLI
PEC ---- PPEC --- PEPLI
Actualment existeix PEPLI.
Per altra banda vaig a explicar-vos allò que hem vist a classe de forma sintetizada a continuació:
Definició de bilinguisme i biliteracitat, i factors que condicionen el bilingüisme:
El bilingüisme és un terme que fa referència a l'existència de dues llengües en un individu o un grup social. Els factors són:
- Constancia dels pares en el seguiment de les regles acordades
- Aceptació o rebuig de la societat en front a l'idioma extranger
- Situaciones especials com canvis en l'estructura familiar (naixement, divorci, morts), canvis de col·legis...
Represa: els alumnes s’aprenen en la llengua base del programa i es reprenen en L2 (llengua 2) i LE (llengua estrangera)
Hipòtesi del nivell llindar
- Estableix la relació entre cognició i grau de bilingüisme
- Ens explica en quines condicions el bilingüisme pot produir conseqüències cognitives positives, neutre o negatives
Hipótesis del triple magatzem (Paradis, 1997):
En la ment existeixen dos nivellls de representació mental:
- Formes lèxiques: un compartiment per a cada llengua
- Representació conceptual: un compartiment per individu
El coneixement del món es pot adquirir en 2 o més llengües i recordar-lo en qualsevol d'eixes llengües. Açò és el que coneixem pel nom d'educació plurilingüe
A l'alumnat nouvingut se li aplica l'article 17 de l'ordre d'inclussió
EL PLURILINGÜISME
- Models d'ensenyament d'una L2
- Eliminarla llengua minoritzada de l'ambit escolar
- Tenir en compte el disseny i la planificació en la intervenció educativa
Models d'educacio bilingue:
- Model compensatori o de transició
- Model de manteniment
- Model d'enriquiment (doble direcció)
D'aquests models, el que seguix el sistema educatiu valencià és el compensatori.
Variables que intervenen a l'hora de classificar:
- Llengua i cultura de l'alumnat: LA,LB
- Llengua vehicular en l'educació: L1, L2
- Objectius socials i culturals.
- Bilingüisme i biculturalisme
- Assimilació i pèrdua de la llengua pròpia
Quantes coses, no? Però són interesants!
Quantes coses, no? Però són interesants!
No hay comentarios:
Publicar un comentario