lunes, 17 de febrero de 2020

17/02/2020

Hola! Bona vesprada!

Sabeu? El tema que hem tractat avui en classe ha estat genial, en fí al menys a mi m'ha agradat molt. 

Hem donat el procés d'aprenentatge d'una segona llengua. Tot comença pels sons, el desenvolupament semàntic, el lèxic, les interferències i la sintaxi de la llengua. És a dir, a mesura que el bilingüisme va assentant-se, les diferències entre l'ensenyament monolingüe i berlingue primerenc van desapareixent. 

Per altra banda, també estaria bé saber que hi ha certes etapes en l'adquisició d'una segona llengua. Primer hi ha un sol codi, després dos codis i una gramàtica i per últim dos codis i dos gramàtiques (amb generalitzacions i irregularitats i excepcions). Quan els xiquets s'equivoquen a l'hora d'aprendre una llengua, nosaltres com a adults hem de saber que mai hem de corregir i bonegar al xiquet per allò que ha dit mal, sino que hem de recalcar reformulant la frase que ha dit el xiquet de forma correcta i indirectament el xiquet aprendrà a dir-la correctament.

Així doncs, una segona llengua l'aprenem escoltant i observant, escoltant, comentent errors intentant millorar la llengua i aprendre dels erros, etc.

Realment, es tracta d'integrar les llengües (Tractament integrat de llengües - TIL) construïnt la competència plurilingüe a través de l'ensenyament i l'ús vehicular de totes les llengües del currículum. Fixeu-vos en la següent frase de Vicent Pascual: "Les llengües que s'aprenen i el profesorat que les ensenya poden ser diferents, però cada alumne i alumna que les aprén és únic, i hauria de rebre un ensenyament que li permetera aplicar de manera estratègica, a l'adquisició de totes i cada una de les llengües que aprén, les capacitats cognitives, habilitats i destreses que posseïx".

Una anàlisis d'allò que està passant en l'actualitat no és el que s'observa en la teoria. Hem d'aprendre una serie d'estratègies per a aprendre a com incloure-les en l'aula amb els nostres xiquets i xiquetes.

Per cert, sabeu què és allò de TILC? Es tracta del Tractament Integrat de Llengües i Cultura.

Tot açò, ens servirà per a tindre en compte la nostra futura programació d'aula: treballant per racons, en tallers, etc.

Espere que vos haja agradat. 

Fins la pròxima!

No hay comentarios:

Publicar un comentario