27/03/2020
Hola!
Com esteu tots? Porteu bé açò de no poder eixir de casa?
Volia comentar-vos allò que hem estat fent aquestes últimes dues setmanes. Per a començar hem continuat amb el tema, encara que ara ho fem tot desde casa.
El tema, la llengua oral, ens ha enssenyat com d'important és promoure la llengua, la nostra llengua des que som molt xicotets. D'ahí la importància del paper que tenim els mestres per a poder promoure una bona educació sobre l'ús que fem de la llengua i la manera en que podem ajudar als nostres xiquets i xiquetes a desenvolupar la L2.
Així doncs, hem realitzat diversos treballs, uns en grup, altres per parelles i altres individuals. El que vam fer en grup anava sobre el "Joc del TAT", el que vam fer per parelles anava sobre "l'Avaluació d'una conversa" i l'altre que hem fet individual, ha sigut curiós ja que l'hem treballat de forma diferent. La meitat del grup, en el meu cas ho he fet per parelles, ha realitzat una pràctica i l'altra meitat del grup una altra pràctica; després les hem compartides i comentades. A mi m'ha tocat fer la pràctica 11 "La seqüència didàctica d'un conte". Més avall vos deixe penjat una URL per poder accedir a ell. I quant al meu comentari de la pràctica 12 de la meua companya he de comentar les 2 activitats que ha proposat ella:
1. Embarbussaments amb la cançò de Dani Miquel, "Els colors"
2. Rimes i rodolins
Totes són molt interessants i en elles es treballa la fonètica en Educació Infantil. Pot ser pose en pràctica alguna d'elles que la meua companya les ha extret de "El treball de la CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA per a l'aprenentatge de llengües en un sistema educatiu plurilingüe".
Ací vos deixe l'enllaç per a que pugau accedir a la pràctica 11 que he realitzat jo:
https://drive.google.com/open?id=19IhQriEg-_Y_ZPMowTZrduh3QnjjY8vO
Per altra banda, avui el mestre ens ha pujat un nou temari fins el 8 d’abril. Aquest va sobre "L’adquisició del llenguatge". I ens recomanava llegir el capítol 2 de Llengua i Immigració sobre l’adquisició (en general) d’una L2.
La graella «Evolució sons» pot ajudar-vos a prendre consciència de a quina edat és estadísticament adequat l'adquisició dels sons catalans.
Quant a la teoria, el mestre ens ha fet una publicació de l’Oral (http://www.ceice.gva.es/documents/162640785/162871882/DIDACTICA_LLENGUA_ORAL.pdf/ea6e35bd-3e25-45cc-8416-b374732ecda1) i de la Consciència Fonològica (http://www.ceice.gva.es/documents/162640785/162670705/00+CONSCIENCIA_FONOLOGICA_public200312.pdf/b81e9af8-bc7e-47e9-828b-c4fb879ec1c3 ), els quals ens ajuden a ampliar algun apartat sobre el temari de "L’Adquisició del llenguatge".
A més, tenim tots els articles que necessitem per a indagar més al nostre UA Cloud i a les següents URLs:
http://revistes.ub.edu/index.php/LSC/article/download/28434/30478
http://revistes.ub.edu/index.php/LSC/article/download/28642/30444
Quant a les pràctiques setmanals, el mestre ens ha encomanat fer la pràctica 15 del Prezzi, ja que les altres (la 13 i 14) no les podem realitzar sense el material escaient. I tenim fins el 8 de maig per a fer-lo i entregar-lo. Podem ajudar-nos tant del llibre d’Anna Teberosky que ens va recomanar el mestre (Proposta Constructivista per aprendre a llegir i escriure. Vicens Vives), com dels seus articles que tenim penjats a l'UACloud o a Internet.
En un principi, la resta de tasques del curs, com vaig comentar en anteriors entrades, segueix de la mateixa manera fins nou avís (projecte, examen o ressenya).
En fí, espere que tot vaja molt bé!
Ànims i seguiu cuidant-vos, ara més que mai!!!!
Per altra banda, avui el mestre ens ha pujat un nou temari fins el 8 d’abril. Aquest va sobre "L’adquisició del llenguatge". I ens recomanava llegir el capítol 2 de Llengua i Immigració sobre l’adquisició (en general) d’una L2.
La graella «Evolució sons» pot ajudar-vos a prendre consciència de a quina edat és estadísticament adequat l'adquisició dels sons catalans.
Quant a la teoria, el mestre ens ha fet una publicació de l’Oral (http://www.ceice.gva.es/documents/162640785/162871882/DIDACTICA_LLENGUA_ORAL.pdf/ea6e35bd-3e25-45cc-8416-b374732ecda1) i de la Consciència Fonològica (http://www.ceice.gva.es/documents/162640785/162670705/00+CONSCIENCIA_FONOLOGICA_public200312.pdf/b81e9af8-bc7e-47e9-828b-c4fb879ec1c3 ), els quals ens ajuden a ampliar algun apartat sobre el temari de "L’Adquisició del llenguatge".
A més, tenim tots els articles que necessitem per a indagar més al nostre UA Cloud i a les següents URLs:
http://revistes.ub.edu/index.php/LSC/article/download/28434/30478
http://revistes.ub.edu/index.php/LSC/article/download/28642/30444
Quant a les pràctiques setmanals, el mestre ens ha encomanat fer la pràctica 15 del Prezzi, ja que les altres (la 13 i 14) no les podem realitzar sense el material escaient. I tenim fins el 8 de maig per a fer-lo i entregar-lo. Podem ajudar-nos tant del llibre d’Anna Teberosky que ens va recomanar el mestre (Proposta Constructivista per aprendre a llegir i escriure. Vicens Vives), com dels seus articles que tenim penjats a l'UACloud o a Internet.
En un principi, la resta de tasques del curs, com vaig comentar en anteriors entrades, segueix de la mateixa manera fins nou avís (projecte, examen o ressenya).
En fí, espere que tot vaja molt bé!
Ànims i seguiu cuidant-vos, ara més que mai!!!!
Hola Maddy, m'ha agradat molt el teu treball i el seu plantejament, el que tire en falta és el feedback de les companyes. No te'l poden fer al blog com jo?
ResponderEliminarÀnim i endavant!